Ahad, 24 Mei 2009

Mogok Lapar

Para pimpinan Pakatan Rakyat Perak akan mengadakan mogok lapar selama 3 hari bermula Selasa depan.Ini antara langkah yang terpaksa diambil supaya Dun Perak dibubarkan segera bagi menyelesaikan krisis politik di negeri ini.
Ds. Nizar sebagai mana dilaporkan Mstar Online berkata bahawa langkah ini telah lama dipersetujui iaitu sebelum keputusan mahkamah diumumkan lagi.
Setakat ini 8 wakil rakyat termasuk dari Pas,Pkr,Dap dan pimpinan Ngo tempatan telah mendaftarkan diri untuk menyertai mogok lapar tersebut.
Beliau menyeru kepada orang ramai yang ingin menyertai acara ini agar mendaftarkan diri kepada sekretariat yang bertempat di Bangunan Dap Perak.

LELONG....LELONG.....

UNTUK DI JUAL....

WARNA HITAM METALLIC BERKILAT....
HARGA BOLEH DI RUNDING...........
BARU DIGUNA 4 BULAN OLEH.........
KERAJAAN NEGERI PERAK............





BUKAN CAMRY.....................












TAPI ZAMBRY.....................



( INILAH WAJAH SEBENAR KETUA PENYAMUN SEGALA PENYAMUN DI NEGERI PERAK...YANG TAK SEDAR DI UNTUNG...)



Sah babi punca H1N1

WASHINGTON 23 Mei – Pusat Kawalan dan Pencegahan Penyakit Amerika Syarikat (AS) mendapati virus baru influenza A (H1N1) yang menyebabkan wabak selesema babi telah tersebar tanpa dikesan sejak beberapa tahun lepas, sebahagian besarnya berpunca daripada babi.

Ketua Bahagian Influenza di pusat tersebut, Dr. Nancy Cox berkata, berdasarkan satu kajian yang dijalankan pihaknya, babi adalah punca jelas yang membawa kepada pandemik tersebut.

‘‘Keputusan kajian itu menunjukkan keperluan global untuk menjalankan pengawasan yang lebih bersistematik berkenaan virus tersebut pada babi,’’ katanya kepada pemberita melalui telefon.

Laporan oleh Cox bersama sekumpulan penyelidik antarabangsa dalam jurnal sains itu menyebut virus berkenaan ‘mungkin telah tersebar tanpa dikesan di kalangan kawanan babi di suatu kawasan di dunia ini’.

Kumpulan penyelidik itu turut mengesahkan campuran gen manusia, babi dan burung dalam virus terbabit yang telah menjangkiti lebih 11,000 orang di 42 buah negara, serta membunuh 86 orang.

Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) sebelum ini hampir mengumumkan status pandemik penuh terhadap virus tersebut.

Penyelidik berkata, campuran gen itu sama seperti campuran pelik lain yang menjangkiti babi, namun ia memang tidak pernah dilihat sebelum ini.

Mereka turut menyusun secara jujukan kod genetik 70 sampel berasingan virus terbabit yang diperoleh dari AS dan Mexico.

‘‘Kami boleh mengenal pasti dari mana setiap gen itu berasal,’’ kata Cox.

Virus baru itu merupakan satu campuran yang terhasil daripada campuran-campuran lain termasuklah sejenis virus yang ditemui pada 1998 yang mengandungi elemen manusia, burung dan babi.

Ia turut mengandungi sedikit selesema Eurasian termasuk satu segmen yang mempunyai kaitan dengan sampel yang diperoleh daripada seorang pesakit di Hong Kong yang dijangkiti selesema babi pada 1999.

Bagaimanapun, penyelidik berkata, kemunculan campuran baru virus itu masih menjadi satu misteri.

Komen manjung corner :

kalu dah sah kenapa x diambik tindakan ke atas ladang2 ........( Malu nk sebut) yang ada kat malaysia ni?

Kemelut yang semakin kalut

Alhamdulillah selepas 2 hari x up dated blog disebabkab hal2 yang x dapat dielakkan,malam dapat la jugak curi2 masa untuk menulis,bukan apa kalau x menulis sehari rasa macam x lengkap ja hidup,cuma masih lagi terasa keperitan akibat dari keputusan yang ternyata telah dirancang,namun akur dengan keputusan itu,melihat berita semalam dan hari ini ternyata kesan kepada kemelut di Perak telah merebak ke dalam parti2 sekutu BN,macam selsema babi jugak la,ops sori Virus H1N1,satgi ada orang marah pulak,kalu dulu selsema burung habis ayam direban dan burung disangkar terkorban akibat di bakar tapi apabila virus H1N1 ni menyerang x dak pulak dengar binatang........ mati dibakar,apapun berbalik kisah di atas tadi,dulu depa dok kata Perak ada 2 MB tapi la ni PPP pun dah ada 2 presiden,apa ceta ni.tapi yang best nya dalam satu mesyuarat 2 ada jugak depa buat undi x percaya kepada presiden lama tapi di perak yang lawaknya X dak pun adun buat undi x percaya 2,lagu mana nak kira 2.Satu lagi parti sekutu BN ialah Gerakan penang yang sedang bergolak,emmmm nampaknya makin lama makin treuk geng2 ni,lps satu,satu hal dok jadi kat depa.Makin pening la PM 1 malaysia.Gerakan memang dah lama x puas ati dekat koo su kun,dah la kalah lepas 2 dapat jadi Menteri lagi dan dilantik jadi pengerusi BN kat penang lagi besar la ego dia.Apa-apapun pandai2la hangpa selesaikan,negeri aku ni pun makin berserabut,dan esok Ir Hj.Nizar akan failkan kes ke mahkamah persekutuan pulak,moga2 keadilan akan terbukti InsyaAllah

K-Charge ( local made)RM 250

K-Charge ( local made)RM 250
berminat boleh hubungi saya 019-5451712