Selasa, 30 Jun 2009

Baju siapakah ini?????


Baju siapakah ini,penulis rasa ada orang tertinggal baju ni,maklumlah dah dok kalut2 p round satu Perak jadi baju ni x sempat nak pakai.Penulis memang dah agak dah MB Haram 2 x kan pakai punya sebab baju 2 kaler hitam nanti orang kata dia sokong Pakatan Rakyat pulak,maklumlah PR dah sepakat untuk pakai baju kaler hitam sebagai protes supaya Dun dibubarkan,Hehehheheh,sapa punya keja la ni p bagi kaler hitam kt MBH 2,dah la nak sama warna ngan baju 2,x maching la.

Khamis, 25 Jun 2009

Himpunan Perdana Perpaduan 100,000 rakyat 30 Jun ini

KUALA LUMPUR, 24 Jun (Hrkh) - Pakatan Rakyat akan menganjurkan Himpunan Perdana Perpaduan 100,000 rakyat pada 30 Jun nanti.

Menurut Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub, program tersebut diadakan bagi menjelaskan kekeliruan terhadap segala fitnah dan konspirasi yang ditimbulkan oleh Umno dan Barisan Nasional (BN) dengan tujuan untuk menghancurkan Pakatan Rakyat.

Beliau yang mewakili Sekretariat Pakatan Rakyat menyeru orang ramai hadir ke program tersebut yang akan diadakan di Stadium MPPJ, Kelana Jaya bermula pukul 9.00 malam.

"Program ini diadakan bagi menerangkan kepada orang ramai terhadap fitnah dan konspirasi yang dimainkan oleh Umno-BN yang bertujuan untuk menghancurkan Pakatan Rakyat," jelas beliau kepada Harakah.

Satu ceramah perdana akan diadakan pada malam tersebut dimana kesemua pemimpin utama Pakatan Rakyat dijangka hadir.

Antara yang telah menyatakan persetujuan untuk hadir pada malam tersebut; Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat, Presiden PAS Dato' Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang, Penasihat KeADILan Dato' Seri Anwar Ibrahim, Tokoh DAP Lim Kit Siang dan pemimpin-pemimpin utama ketiga-tiga parti.

-harakahdaily-

Selasa, 23 Jun 2009

SAY NO TO UG ( PRESIDEN PAS )


Alhamdullilah,akhirnya kemelut di dalam PAS telah berakhir setelah TGHH telah menjelasakan bahawa tiada lagi agenda kerajaan perpaduan di dalam PAKATAN RAKYAT,semoga dengan penjelasan ini seluruh penyokong dan pendokong pakatan rakyat akan berpuas hati.Penulis berharap tiada lagi cemuhan dan celaan dilemparkan kepada pimpinan kita,jadikan kemelut tersebut pengajaran kepada kita agar jangan mudah melatah sebelum penjelasan diberikan,marilah kita terus merapatkankan saf2 yang telah renggang agar musuh tidak menyelinap ke dalamnya.Tahniah kepada pimpinan yang merungkai kemelut tersebut dengan suasana aman dan berhemah.Teruslah berjuang untuk menjadikan impian kita untuk memerintah Malaysia pada PRU13 menjadi kenyataan.Takbir

Isnin, 22 Jun 2009

Awan hitam berarak perlahan pergi







Salam,alhamdullilah setelah agak lama diselubungi oleh awan hitam dan ribut petir akhirnya ulasan mengenai UG semakin lama semakin reda,penulis berharap ianya kekal biarpun kita sebagai manusia hanya mampu meramalnya.Perbahasan demi perbahasan,kutukan,caci mencaci kepada pimpinan merupakan satu petaka kepada kita jemaah islam,belum pernah ada ada kemelut yang begitu serius sejak PAS diambil alih oleh almahrum Datuk Hj Fadzil Nor dari Almarhum Tuan Guru Hj.Yusuf Rawa.Kecanggihan IT dan ketajaman fikiran para cendiakawan telah banyak menghasilkan impak yang besar kepada Pakatan Rakyat dan jugak kerajaan UBN,biarpun ada masa kita untung dan ada masa kita rugi,itulah adat dunia,tetapi kemelut baru2 ini lebih banyak merugikan kita ( PR ),dan menguntungkan UBN.Tanpa penjelasan mereka menyerang pimpinan seolah2 mereka lebih arif mengenai UG ni dari pimpinan sendiri,inilah hasil dari didikan yang tidak diselang selikan dengan Usrah,hilang terus adap berjemaah,sedih betul penulis dengan situasi begini,sebab itulah Parti Pas berbeza dengan UBN,kita di dalam Pas ada usrah,tamrin, Muqqayam dan sebagainya.Tetapi kebanyakkan ahli tidak berada di dalamnya,inilah yang menyebabkan kita terus leka dengan permainan blogger2 yang penulis rasa mereka cuba mengambil kesempatan untuk meruntuhkan jemaah yang datuk nenek kita bina selama ini,kenapa kita lebih percaya kepada mereka yang kita x tahupun fikrah mereka ini,bagi penulis berapa lamapun kita jadi ahli Pas tetapi tidak mengamalkan apa yang fikrah pas pun x dak guna jugak,bukan lama yang mesti jadi kebanggaan tetapi pemikiran dan kefahaman tentang apa yang PAS perjuangkan itu lebih penting,jesteru itu marilah kita masuk dalam jemaah dengan sepenuhnya dan bukan sekadar nama sahaja,jangan ditanya apa yang Parti boleh bagi kepada kita tetapi apa yang kita telah sumbangkan kepada parti,jangan disebabkan kita,jemaah kita berpecah,renung2kan.

Jumaat, 19 Jun 2009

Mesyuarat khas bincang isu kerajaan perpaduan - Nik Aziz



KOTA BHARU, 18 Jun (Hrkh) - Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat akan mempengerusikan mesyuarat khas yang akan dihadiri pemimpin tertinggi parti itu bagi membincangkan isu kerajaan perpaduan.


Katanya, beliau sendiri akan mempengerusikan mesyuarat tersebut yang akan melibatkan hanya pemimpin utama PAS.

"Pertemuan tersebut sebagai mesyuarat ukhuwah bagi menyelesaikan isu kerajaan perpaduan.

"Tarikh dan lokasinya belum lagi dapat ditentukan sama ada di Kuala Lumpur atau di Kelantan, bergantung kepada kesesuaian masa," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat Dewan Harian Khas Perhubungan PAS Kelantan di JKR 10, petang tadi.

Menteri Besar Kelantan itu juga berkata, gabungan pakatan pembangkang sekarang merupakan kerajaan perpaduan yang sebenar.

"Kenapa perlu nak cari yang lain. Kelebihan gabungan Pakatan Rakyat telah menghilangkan Islam fobia oleh bangsa lain seperti Cina dan sebagainya. Inilah kerajaan perpaduan," katanya.

Sementara itu pada mesyuarat tersebut beliau mengumumkan kesemua jawatan utama di Perhubungan PAS Kelantan kekal kecuali setiausaha dilantik muka baru iaitu Adun Kelaboran, Mohd Zaki Ibrahim menggantikan Dato' Takiyuddin Hassan.

Timbalan Pesuruhjaya 1, Dato' Ahmad Yakob, Timbalan Pesuruhjaya II, Dato' Husam Musa, Timbalan Pesuruhjaya III, Dato' Mohd Amar Abdullah.

Bendahari, Dato' Anuar Tan Abdullah dan Ketua Penerangan, Ustaz Ahamd Baihaki Atiqullah. Manakala Pengarah Jabatan Pilihan Raya PAS Negeri, Haji Abdul Fatah Harun.

"Hari ini mesyuarat yang pertama penggal baru dan saya masih memegang jawatan Pesuruhjaya PAS Kelantan," katanya.

Mohd Zaki yang juga Timbalan Speaker Dun Kelantan ketika dihubungi merakamkan ucapan terima kasih di atas kepercayaan Pesuruhjaya melantiknya sebagai setiausaha baru PAS Kelantan.

Khamis, 18 Jun 2009

LAPORAN LENGKAP, NIK AZIZ MINTA NASHARUDDIN MASUK UMNO

Disini penulis lampirkan kenyataan TGNA yang dicopy dari blog OTAI MANJUNG,anda baca dan renungkanlah bersama2.

KOTA BHARU –Mursyidul Am Pas,Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat hari ini menyarankan Timbalan Presiden Pas, Nasharuddin Mat Isa supaya menyertai UMNO sebagai reaksi terhadap Nasharuddin yang terus “perjuangkan” Kerajaan Perpaduan (UG).

Beliau berkata, tiada makna lagi kalau Nashanruddin terus berada dalam Pas jika beliau terus mendokong hasrat untuk mengadakan perbincangan dengan UMNO yang ternyata pernah “merosakkan” perpaduan Pas sebelum ini.

Kenyataan mengejut Nik Aziz itu turut menyifatkan nasharuddin sebagai membuat sampah yang mengotorkan Pas dan menegaskan bahawa UG adalah boneka UMNO.

“Saya ulangi lagi ini (kerajaan perpaduan) kerja boneka Umno, jika benar Nasharuddin setuju terus terang saya sebut lebih baik dia masuk Umno dan letak jawatan sebagai Ahli Parlimen Bachok. Apa buat sampah…ini menyusahkan orang…biar dia masuk Umno seorang.

“Saya banyak terima panggilan dan orang datang jumpa saya sehingga ada yang sebak (tidak setuju) dengan isu itu. Dia masuk Umno senang, lebih baik..daripada duduk dalam Pas, nak bertenggek dalam Pas buat apa…tiada moral kita panggil,” katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan Mesyuarat Exco Mingguan di SUK, hari ini.

Sambil menyifatkan idea UG bukan dari Pas, sebaliknya ia merupakan pendapat individu tertentu sahaja.
“Kerajaan Perpaduan ni tidak pernah ada dalam agenda parti Pas selama ini dan ia juga tidak termasuk dalam perjuangan Pakatan Rakyat’”

“Jadi PR tidak tahu…Pas tidak tahu. Runding kerjasamapun Pas tidak bincang dan PR tidak bincang. Isu kerajaan perpaduan sebenarnya adalah boneka Umno,”katanya.

Nik Aziz berkata, jika diwujudkan UG bermakna pemimpin DAP atau Pas juga boleh diangkat jadi Perdana menteri.

Katanya, UMNO sekarang sedang berpesta berikutan Pas sudah masuk perangkap “Kalau wujud kerajaan perpaduan DAP atau Pas juga boleh jadi Perdana Menteri. Ini kerana Pas sekarang bercelaru, manakala Pas dan PR juga bercelaru.

kekusutan makin parah



Dari semalam lagi penulis dok tengok blog,berita untuk memastikan betui ka apa yang depa yang cerita pasai TGNA suruh Timb Presiden letak jawatan dan masuk umno,setakat la ni memang sah la TGNA mengeluarkan kenyataan tersebut,pasti ada sesuatu yang tidak menyenangkan hati TGNA sehingga beliau boleh mengeluarkan kenyataan sedemikian,bukan calang2 orang pulak 2 yang disuruh berbuat demikian,bagi penulis eloklah diadakan muktamar khas bagi merungkaikan kekusutan yang impaknya bukan sedikit,bagi ahli2 Pas ini telah sedikit sebanyak telah menjejaskan kepercayaan mereka,bagi mereka yang benar2 faham x pa lah,tapi penulis takut yang baru2 nak berjinak dengan Pas akan berfikir dua kali menyokong Pas pada PRU13 nanti.Penulis dari mula lagi dah nampak akan ada masalah dengan isu tersebut,sewaktu dialog DPPKL dengan ustaz Azman Shafawi beberapa bulan yang lepas isu ni telah dibangkitkan dan beliau telah menerangkan dengan panjang lebar berkenaan isu tersebut,beliau sendiri berjumpa dengan TGHH untuk mendapat penjelasan dengan jelas,jadi penulis dah nampak la mcmana perjalanan UG ni.tetapi yang jadi masalahnya orang yang x faham dan x nak faham,susah sikit la.Dan media massa yang Pro UBN memainkan jarum lagi melompatlah golongan2 ni.Lebih cepat diadakan Muktamar khas lagi elok,sebelum lagi parah lebih baik diubati segera la ni pun masing dok mencemuh Ust Nasha dan cikgu Pa,boleh kita menegur tetapi kita kena ingat kita berada di dalam jemaah yang memperjuangkan Islam x eloklah mengeluarkan kata2 kesat,lain la mcm blog penulis blog cikai ja,blog anda semua merupakan blog top ten.jangan dibuka terlalu banyak pekung didada nanti pekung anda sendiri yang terbuka,ingatlah bahawa Allah telah berfirman bahawa barang siapa yang menutup keaiban saudara mereka InsyaAllah keaiban mereka jugak akan dilindungi.UBN tengah bersorak sakan meraikan,kerana Pimpinan PAS dicela oleh Ahli Pas sendiri,jadi fikir2 lah kerana keburukan yang sedikit kan akan menjadi besar jika kita lambat membaikinya.Waallahuaklam

Rabu, 17 Jun 2009

kembali memblog

salam,rasa dah dekat seminggu x up date blog,sibuk sesangat dengan keja dan jugak hal keluarga,jumaat lepas balik kampung ada kenduri sepupu,lps 2 tok wan masuk wad, kat kg x dak internet jadi x sempat la nak up date,program pemuda banyak yang tertinggal,kepada su DPPKL penulis minta maaf bebanyak.InsyaAllah lps ni penulis cuba turun padang untuk dapatkan berita2 terkini untuk dimuatkan dalam blog penulis.

Selasa, 9 Jun 2009

Luahan rasa hati

Salam,pagi tadi bukak ja blog semua dok ceta pasai kerajaan perpaduan yang di cadangkan oleh T.G Hj Hadi Awang dan disokong oleh Timb beliau,ada yang setuju dan ada pulak yang secara terang2 menghentam,cuma satu saja yang penulis boleh sarankan,lebih elok kita tahu secara detail sebelum kita buat apa2 kritikan dan komen,mungkin pemikiran kita tidak sampai ke tahap apa yang difikirkan oleh pimpinan,jadi dari kita terus menunjukkan kelemahan kita pada pihak musuh adalah lebih baik berdiam diri dulu sehingga penjelasan diberikan oleh pimpinan secara detail,penulis akui muktamar pada tahun ini adalah muktamar yang paling banyak cerita dan kontroversi,dari hal sponsor majlis,pengiraan undi lps 2 ada plak yang kata ucapan perbahasan sesetengah pimpinan yang menyebabkan kekalahan pihak tertentu,apa ni nampak muktamar pas pun dah jadi macam mesyuarat agung umno.Yang paling x sedap didengar ada dalam blog si hamba Allah ni siap tuduh ada penipuan di dalam pengiraan undi,jangan la macam 2 syeikh,bersangka buruk pulak,kalau itu dah keputusan perwakilan maka redha ja lah,walaupun menang satu undi itu tetap dikira menang.dalam satu keluargapun bukan semua satu kepala inikan pulak dalam perwakilan seluruh malaysia.Marilah kita buang yag keruh dan kembali rapatkan hubungan sesama kita,janganlah ditunjukkan ruang yang kosong bagi musuh senang masuk,apa yang penting sekarang kita memperkuatkan jemaah dan walaa kepada pimpinan yang telah dipilih.Ini adalah sekadar pandangan peribadi penulis saja.

Isnin, 8 Jun 2009

Tahniah kepada kepimpinan baru PAS

Alhamdulillah muktamar Pas yang berlangsung di Shah Alam baru2 ni telah berakhir dengan kepimpinan ulamak masih lagi menjadi pilihan perwakilan2 Pas.Kepada yang kalah itu telah menjadi adat pertandingan dan kepada jemaah diluar sana walau siapa pun yang telah dipilih maka wajiblah kita taat,jangan jadi Umno.Apa yang penulis nampak pemilihan kali ini paling banyak cerita di sebalik tabir,harapan penulis jangan lah dipertikaikan keputusan yang telah dibuat.Penulis ada baca di dalam satu blog yang mempertikai keputusan pemilihan.Jangan kita jadi macam UBN selau buruk prangsaka kepada kepimpinan yang ada.Walaupun UBN musuh kita tetapi kita kena akur mungkin pimpinan mempunyai srategi sebelum membuat apa2 tindakan untuk menjadikan Parti Islam Semalaysia ( PAS ) sebagai parti memerintah di Malaysia,InsyaAllah

K-Charge ( local made)RM 250

K-Charge ( local made)RM 250
berminat boleh hubungi saya 019-5451712