Rabu, 7 Oktober 2009

Undi Pos



Sehari dua ni tajuk di atas menjadi perbincangan panas dikalangan Para pemimpin tak kira samaada Pakatan Rakyat ataupun UMNONGOK,sebabnya pilihanraya kat Bagan Pinang,sudah tentulah Puak2 UMNONGOK seronok undi pos dikekalkan sebab dah tentu undi2 tersebut dimanipulasikan oleh mereka.Hari ni MC nak cerita sikitlah pengalaman MC tentang undi pos ni sebab MC adalah bekas tentera,tapi bukan la pencen.Dalam tentera MC pernah 2 kali mengundi,sebenarnya kalau nak diikutkan banyak dikalangan anggota tentera mengundi pembangkang tetapi bila time pengiraan undi dah tentu undi2 tersebut akan beralih arah(faham2 je lah)Bila dah tamat perkhidmatan dalam tentera MC pi la daftar mengundi sebagai orang awam, yang paling mengejutkan nama MC masih lagi ada dalam senarai undi pos maknanya kalau la MC x pi daftar maka selama-lamanya nama MC akan terus berada dalam undi pos,alasan yang digunakan oleh pihak terbabit x cukup kakitangan untuk up date nama2 tentera yang berhenti ataupun pencen.Dalam pejabat MC ramai dikalangan kami adalah yang pencen tentera dan bila ditanya depa dah daftar pengundi atau belum,jawapan mereka belum lagi dan depa kata x payah lah daftar mereka sokong jugak pakatan rakyat,ini lah yang payah.Nama2 mereka ini kalau x p daftar mesti ada lagi dalam senarai undi pos dan boleh lah dipangkah oleh pihak2 berkenaan.Boleh check kalau x percaya.Itulah realiti sebenarnya.Gambar di atas jadi contah,beliau dah bersara hampir 6 bulan tapi nama beliau masih ada lagi dalam undi pos.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

K-Charge ( local made)RM 250

K-Charge ( local made)RM 250
berminat boleh hubungi saya 019-5451712