Khamis, 20 Ogos 2009

kembali menulis

Alhamdulillah setelah seminggu bercuti panjang,hari ni start kerja semula.cuti dalam erti kata x dok kat ofis,tapi bawak member kepada member yang berkerja kt oman.Dia minta tolong penulis bawak kawan dia yang baru kawin bercuti kat malaysia.Ni kali pertama penulis berurusan dengan orang arab,mujurlah dia boleh berbahasa inggeris kalau x tak jenuh nak explain kat dia,walaupun dulu penulis bersekolah arab tapi oleh kerana lama dah x pratikkan jadi keras jugak lidah nak pratis balik.Apa yang pasti berurusan dengan depa memang banyak kerenah.pening jugak kepala tapi bila memikirkan kawan dah minta tolong jadi simpan sajalah perasaan.seminggu kat kl bila balik rasa macam nak deman pun ada,maklumlah sekarang kan musim virus risau la jugak tapi bertawakal ja lah.Sekarang ni kat kl memang musim pak arab datang melancong mungkin sebab malaysia barang murah kot.macam pak arab dari oman ni lah duit dia 1 riyal oman bersamaan dengan 8.9 ringgit malaysia,banyak 2.bawak RO 1000 x abis shopping oooo.macam 2 lah kalau negara dah kaya raya,dollar amerika pun x boleh lawan.kaya memang kaya tapi sifat kedekut tetap ada,2 dah jadi lumrah manusia bila dah kaya rasa sayang nak belanja duit 2,waktu sakit baru teringat nak buat macam2 tapi dah terlambat.apa2 pun penulis dapat pengalaman berharga berurusan dengan orang asing,nak tau try la tengok.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

K-Charge ( local made)RM 250

K-Charge ( local made)RM 250
berminat boleh hubungi saya 019-5451712